فناوری

آزمایش ضد انحصار ایالات متحده، تجارت تبلیغات دیجیتال گوگل را هدف قرار می دهد

آزمایش ضد انحصار ایالات متحده، تجارت تبلیغات دیجیتال گوگل را هدف قرار می دهد

گوگل آلفابت هفته آینده در دومین پرونده ضد تراست محاکمه می شود.
| اعتبار عکس: رویترز

Google Alphabet هفته آینده در دومین پرونده ضد انحصار محاکمه می شود که در آن وزارت دادگستری ایالات متحده نحوه درآمدزایی غول جستجو از تبلیغات از طریق سیستمی که به گفته دادستان به ناشران اخبار آسیب می زند، به چالش خواهد کشید. این پرونده بخشی از تلاش دولت بایدن برای مهار فناوری بزرگ از طریق قانون ضد انحصار است و به دنبال یک پیروزی بزرگ برای وزارت دادگستری در یک شکایت جداگانه در 5 اوت، زمانی که یک قاضی متوجه شد که گوگل به طور غیرقانونی جستجوی آنلاین را در انحصار خود درآورده است.

در حالی که آن مورد با تمرکز بر موتور جستجوی همه جا حاضر Google، آزمایشی که از روز دوشنبه در الکساندریا، ویرجینیا آغاز می‌شود، با فناوری کمتر آشکار Google که ناشران وب‌سایت و تبلیغ‌کنندگان را به هم مرتبط می‌کند، آغاز می‌شود.

آنهایی که تبلیغات می‌کنند. ابزارها به بیش از 75 درصد از درآمد 307.4 میلیارد دلاری گوگل در سال گذشته کمک کردند.

“گوگل به مراتب بزرگترین فروشنده تبلیغات روی زمین است. آنها هر بخش از صنعت را لمس می کنند، برایان ویزر، مشاور تبلیغاتی و تحلیلگر مالی، می‌گوید: «اگر نه به‌طور مستقیم، پس به‌طور غیرمستقیم همه به Google علاقه دارند. وزارت دادگستری و ائتلافی از ایالت ها به دنبال این هستند که نشان دهند گوگل قانون ضد تراست ایالات متحده را در تجارت تبلیغات دیجیتال خود زیر پا گذاشته است. پیروزی ایالت ها و وزارت دادگستری زمینه را برای آن ها فراهم می کند تا از قاضی منطقه ای ایالات متحده، لئونی برینکما بخواهند تا دستور انحلال شرکت را صادر کند.

تنظیم کنندگان ضد انحصار، گوگل را به تسلط بر بازارهای فناوری پشت وب سایت متهم می کنند. تبلیغات را با گره زدن ابزارهای خود برای ناشران و تبلیغ‌کنندگان به یکدیگر، ایجاد یک “موقعیت ممتاز به عنوان واسطه.”

Google این ادعاها را رد کرده و می‌گوید نیازی برای به اشتراک گذاشتن مزایای فناوری با رقبا و اینکه محصولاتش با محصولاتی که توسط رقبا ارائه می‌شوند قابل تعامل هستند.

وزارت دادگستری ادعا می‌کند که Google 91 درصد از بازار سرورهای تبلیغاتی را کنترل می‌کند، جایی که ناشران فضای تبلیغاتی، بیش از 85 درصد از بازار را در اختیار دارد. شبکه‌های تبلیغاتی، که تبلیغ‌کنندگان برای قرار دادن تبلیغات از آن‌ها استفاده می‌کنند و بیش از نیمی از بازار مبادلات تبلیغاتی.

Google می‌گوید که سهم آن از این بازارها با درج تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، پخش جریانی تلویزیون و برنامه‌ها، 30 درصد یا کمتر است. و می‌گوید تمرکز محدود وزارت دادگستری بر تبلیغات وب‌سایت، رقابت شدیدی را که با رشد آن دسته‌ها با آن روبرو می‌شود، پنهان می‌کند.

رقبای Google در سمت تبلیغ‌کننده، مانند Trade Desk و Comcast، و سمت ناشر، مانند PubMatic. ، در لیست شاهدان احتمالی قرار دارند.

این مورد همچنین نشان می دهد که چگونه فناوری تبلیغات بر سازمان های خبری تأثیر گذاشته است. بر اساس مطالعه دانشگاه نورث وسترن که در نوامبر گذشته منتشر شد، یک سوم روزنامه ها در ایالات متحده از سال 2005 بسته یا فروخته شده اند.

“روزنامه نگاری تا حد زیادی به دلیل تجمیع در بازار تبلیغات در معرض تهدید است.” جاناتان کانتر، رئیس ضد انحصار وزارت دادگستری، در رویدادی که در ماه ژوئن توسط مؤسسه بازارهای باز، یک گروه مدافع ضد انحصار برگزار شد، گفت.

مدیران فعلی یا سابق نیوز کورپ، دیلی میل و گانت، که همچنین دارای از Google شکایت کرد، ممکن است در دادگاه شهادت دهد.

Google بر کسب و کارهای کوچک و ناشران تمرکز کرده است، که قصد دارد برخی از آنها را به عنوان شاهد در دادگاه فراخواند. . گوگل گفته است که فروپاشی نوآوری را کند می کند، هزینه های تبلیغات را افزایش می دهد و رشد شرکت های کوچک را سخت تر می کند.

نحوه مشاهده گوگل از فناوری تبلیغاتی خود، با پتانسیل بالقوه، تمرکز اصلی در آزمایش خواهد بود. شهادت بیش از دوجین کارمند و مدیر فعلی یا سابق، از جمله نیل موهان، مدیر اجرایی YouTube، مدیر سابق تبلیغات گوگل.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا